Sisältökirjasto
Energisektor beredskabsbekendtgørelse
§ 34: Håndtering af hændelser med IT-sikkerhedstjeneste

Vaatimuksen kuvaus

Virksomheder i niveau 3-5 skal sikre, at en it-sikkerhedstjeneste bistår virksomheden i forbindelse med håndteringen af en hændelse, herunder at it-sikkerhedstjenesten kan yde assistance til skadesbegrænsning, bevisindsamling og teknisk bistand til genoprettelse af net- og informationssystemer.

Kuinka täyttää vaatimus

Bekendtgørelse om modstandsdygtighed og beredskab i energisektoren (Danmark)

§ 34: Håndtering af hændelser med IT-sikkerhedstjeneste

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset

Sopimus kyberturvallisuuspalvelujen tarjoajan kanssa

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Kumppanihallinta
Sopimukset ja seuranta
2
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
§ 33: Krav til IT-sikkerhedstjenester og samarbejde
Energisektor beredskabsbekendtgørelse
§ 34: Håndtering af hændelser med IT-sikkerhedstjeneste
Energisektor beredskabsbekendtgørelse
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Sopimus kyberturvallisuuspalvelujen tarjoajan kanssa
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

The organisation should establish a formal agreement with a cybersecurity service provider. The agreement must require the provider to promptly notify the organisation of relevant threats and vulnerabilities and to advise on mitigation measures. This can be achieved through a service such as a Security Operations Center (SOC), a Managed Security Service Provider (MSSP), or a cyber threat intelligence feed that delivers timely alerts and actionable guidance.

Key contractual terms should include:

  • Specific timeframes for threat and vulnerability notifications.
  • The organisation's responsibility to provide the service with necessary system information.
  • A process for ensuring alerts are received and handled by competent personnel.

If multiple companies enter into a joint contract, all subscribed companies must be listed in the contract. All participating companies must also retain a copy of the contract.

Häiriöiden hallinta ja vastaamis valmiudet

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
10
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
Artikla 25: Vapaiden ja avoimen lähdekoodin ohjelmistojen tietoturvatodistus
CRA
§ 7: Krav om sikkerhet for tilbydere av samfunnsviktige tjenester
NIS2 NO
§ 19.6.a: Povinnosť riešiť incidenty
NIS2 Slovakia
§ 20.4.d: Riešenie kybernetických bezpečnostných incidentov
NIS2 Slovakia
§ 68: Reagering på uregelmæssigheder i realtid
Energisektor beredskabsbekendtgørelse
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Häiriöiden hallinta ja vastaamis valmiudet
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaatiolla on dokumentoitu prosessi tietoturvahäiriöiden (myös tietoturvaloukkaukset) hallintaa varten havaitsemisesta lopulliseen ratkaisuun. Prosessissa otetaan huomioon kaikki tarvittavat näkökohdat, kuten viestintä asiaankuuluvien sidosryhmien kanssa, ilmoitusvaatimukset ja tekniset lieventämistoimet. Organisaatiolla on tekniset ja organisatoriset resurssit, jotta se voi reagoida asianmukaisesti tietoturvahäiriöihin ja loukkauksiin.

Toipumissuunnitelman laatiminen ja toteuttaminen

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
10
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
4.3.4: Launch recovery plan during or after the incident
NSM ICT-SP
Article 39: Components of the ICT business continuity plan
DORA simplified RMF
13.1.d: Recovering from incidents
CER
§ 13.2: Hendelseshåndtering og -respons
NIS2 NO
§ 6.1: Sikkerhetsstyringssystem
NIS2 NO
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Toipumissuunnitelman laatiminen ja toteuttaminen
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaatiolla tulisi olla määritelty ja hyvin dokumentoitu toipumissuunnitelma. Toipumissuunnitelma olisi voitava käynnistää häiriötilanteen aikana tai sen jälkeen. Elvytystoimet ja -toimenpiteet vaihtelevat vaaratilanteesta toiseen, esimerkiksi vaaratilanteen tyyppi voi vaikuttaa toteutettaviin toimiin. Näihin toimiin voivat kuulua:

  • Häiriön aikana menetettyjen tai vahingoittuneiden tarpeettomien resurssien aktivointi uudelleen.
  • Laitteiston ja ohjelmistojen uudelleenasentaminen vaurioituneisiin komponentteihin
  • Konfiguraatioasetusten palauttaminen, mukaan lukien tarvittavat mukautukset
  • Häiriön aikana pysäytettyjen palvelujen palauttaminen

Organisaation olisi omaksuttava "build back better" -ajattelutapa, kun se rakentaa ICT-järjestelmiä uudelleen. Tämä tarkoittaa, että järjestelmät olisi rakennettava uudelleen parempaan tilaan kuin ne olivat ennen häiriötä.

Tietoturvahäiriöihin liittyvien todisteiden hallinta

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
9
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
5.28: Todisteiden kerääminen
ISO 27001
6.2b: Häiriöiden hallinta ja menettelyt ongelmatilanteissa
Tietoturvasuunnitelma
4.3.3: Log all activities, results and relevant decisions
NSM ICT-SP
RS.AN-07: Incident data and metadata
NIST 2.0
5.28: Bewijs verzamelen
NEN 7510
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Tietoturvahäiriöihin liittyvien todisteiden hallinta
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaation on luotava toimintatavat, joiden avulla tunnistetaan, kerätään ja säilytetään tietoturvahäiriöihin liittyvä relevantti todistetieto. Todisteiden voi olla tarpeen olla kerätty tavalla, joka voidaan hyväksyä relevanteissa tuomioistuimissa tai muissa vastaavissa kurinpitoelimissä.

Todistemateriaaliin liittyen pitäisi pystyä osoittamaan mm.:

  • tietueet ovat täydellisiä, eikä niitä ole muokattu millään tavalla
  • kopiot sähköisistä todisteista ovat todennäköisesti identtisiä alkuperäisten kanssa
  • tietojärjestelmä, josta todisteita on kerätty, toimi oikein keräyshetkellä

Liittyvän henkilökunnan sekä työkalujen sertifiointia tai muita pätevyystodisteita voidaan lisäksi harkita sovellettavan todisteiden arvon vahvistamiseksi.

Politiikkaan sisältyviä tietoturvatehtäviä

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset
No items found.

Autamme täyttämään vaatimukset tehokkaasti Universal cyber compliance language -teknologialla

Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.

Tietoturvakehikoilla on yleensä yhteinen ydin. Kaikki kehikot kattavat perusaiheita, kuten riskienhallinnan, varmuuskopioinnin, haittaohjelmat, henkilöstön tietoisuuden tai käyttöoikeuksien hallinnan omissa osioissaan.
Digiturvamallin "universal cyber compliance language" -teknologia luo teille yksittäisen suunnitelman ja varmistaa, että kehikkojen yhteiset osat tehdään vain kerran. Te voitte keskittyä suunnitelman toteuttamiseen, me automatisoimme compliance-osan - nykyisiä ja tulevia vaatimuksia päin.
Aloita ilmainen kokeilu
Tutustu Digiturvamalliin
Aloita ilmainen kokeilu
Digiturvamallin avulla rakennat tietoturvallisen ja halutut vaatimukset täyttävän organisaation. Halusitko kehittää tietoturvan hallintaa yleisesti, raportoida omasta NIS2-valmiudesta tai hankkia ISO 27001 -sertifioinnin, Digiturvamalli yksinkertaistaa koko prosessia.
AI-pohjaiset parannussuositukset ja käyttäjäystävällinen työkalu varmistavat, että organisaationne voi olla luottavainen vaatimusten täyttymisestä ja keskittyä oman tietoturvan jatkuvaan parantamiseen.
Selkeä suunnitelma vaatimusten täyttämiseen
Aktivoi teille tärkeät vaatimuskehikot ja jalkauta niiden vaatimukset täyttäviä selkeitä toimenpiteitä.
Uskottavat raportit todisteiksi hyvästä tietoturvasta
Etene tehtävien avulla varmistaaksesi turvallisen toiminnan. Luo ammattimaisia ​​raportteja muutamalla napsautuksella.
AI-avusteiset parannussuositukset
Keskity vaikuttavimpiin parannuksiin Digiturvamallin suositusten avulla.