Sisältökirjasto
ISO 9001
8.2: Requirements for products and services

Vaatimuksen kuvaus

Kuinka täyttää vaatimus

ISO 9001:Täysi

8.2: Requirements for products and services

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset

Tuotteiden ja palvelujen dokumentointi

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Laatu ja prosessit
Tuotteet, palvelut ja asiakaslähtöisyys
2
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
8.2: Requirements for products and services
ISO 9001
8.1: Requirements and monitoring for processes
ISO 9001
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Tuotteiden ja palvelujen dokumentointi
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaation on pidettävä luetteloa asiakkaille toimitetuista tuotteista / palveluista. Tuotteen / palvelun omistajat nimetään ja he ovat vastuussa siihen liittyvän dokumentaation ja mahdollisten muiden suoraan tuotteeseen / palveluun liittyvien laatutoimien täyttämisestä.

Tuotteen / palvelun dokumentaation on sisällettävä vähintään seuraavat tiedot:

  • tuotteen/palvelun toimittamiseen tarvittava infrastruktuuri (esim. rakennukset, laitteet, tieto- ja viestintätekniikka...)
  • hyväksyttävän tuotteen / palvelun määritellyt laatuvaatimukset
  • tärkein laatuun liittyvä tuote- / palveluviestintä (esim. päivitykset, sopimukset, valitukset, palaute)

Tuotteiden ja palveluiden asiakastyytyväisyysprosessit

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Laatu ja prosessit
Tuotteet, palvelut ja asiakaslähtöisyys
1
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
8.2: Requirements for products and services
ISO 9001
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Tuotteiden ja palveluiden asiakastyytyväisyysprosessit
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaatio on määritellyt selkeästi tapoja kerätä tuotteisiin ja palveluihin liittyvää asiakaspalautetta, mukaan lukien asiakasvalitukset.

Organisaatio on myös määritellyt varautumissuunnitelmat (esim. tyytymättömien asiakkaiden varalta) asiaankuuluvia tilanteita varten.

Tuotteen / palvelun vaatimusten tarkistaminen ennen toimitussitoumusta

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Laatu ja prosessit
Tuotteet, palvelut ja asiakaslähtöisyys
1
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
8.2: Requirements for products and services
ISO 9001
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Tuotteen / palvelun vaatimusten tarkistaminen ennen toimitussitoumusta
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Varmistaakseen, että organisaatio pystyy toimittamaan korkealaatuisia tuotteita, sen on määriteltävä prosessi, jonka avulla tuote-/palveluvaatimukset tarkastellaan perusteellisesti ennen kuin se sitoutuu toimittamaan tuotteen/palvelun.

Tarkistukseen on sisällyttävä ainakin seuraavat seikat:

  • asiakkaan määrittelemien vaatimusten (mukaan lukien toimitus- ja toimituksen jälkeiset vaatimukset) tarkastelu
  • sellaisten vaatimusten tarkastelu, joita asiakas ei ole ilmoittanut, mutta jotka ovat välttämättömiä määritellyn tai aiotun käyttötarkoituksen kannalta
  • sisäisten vaatimusten tarkastelu
  • asiaan liittyvään tuotteeseen/palveluun sovellettavien oikeudellisten vaatimusten tarkastelu
  • uusien sopimus- tai tilausvaatimusten tarkistaminen (ja tarvittaessa ristiriitojen ratkaiseminen aiempien vaatimusten kanssa)

Organisaatio vahvistaa asiakkaan vaatimukset ennen hyväksyntää, kun asiakas ei anna dokumentoitua selvitystä vaatimuksistaan.

N.b.! Esimerkiksi Internet-myynnissä, kun tilaukset ovat toistuvia ja sisällöltään samankaltaisia, jokaisen tilauksen tarkistaminen voi olla epäkäytännöllistä, mutta tarkistukset voidaan keskittää asiaan liittyviin tuotetietoihin (esim. tuoteluetteloihin).

Politiikkaan sisältyviä tietoturvatehtäviä

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset
No items found.

Autamme täyttämään vaatimukset tehokkaasti Universal cyber compliance language -teknologialla

Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.

Tietoturvakehikoilla on yleensä yhteinen ydin. Kaikki kehikot kattavat perusaiheita, kuten riskienhallinnan, varmuuskopioinnin, haittaohjelmat, henkilöstön tietoisuuden tai käyttöoikeuksien hallinnan omissa osioissaan.
Digiturvamallin "universal cyber compliance language" -teknologia luo teille yksittäisen suunnitelman ja varmistaa, että kehikkojen yhteiset osat tehdään vain kerran. Te voitte keskittyä suunnitelman toteuttamiseen, me automatisoimme compliance-osan - nykyisiä ja tulevia vaatimuksia päin.
Aloita ilmainen kokeilu
Tutustu Digiturvamalliin
Aloita ilmainen kokeilu
Digiturvamallin avulla rakennat tietoturvallisen ja halutut vaatimukset täyttävän organisaation. Halusitko kehittää tietoturvan hallintaa yleisesti, raportoida omasta NIS2-valmiudesta tai hankkia ISO 27001 -sertifioinnin, Digiturvamalli yksinkertaistaa koko prosessia.
AI-pohjaiset parannussuositukset ja käyttäjäystävällinen työkalu varmistavat, että organisaationne voi olla luottavainen vaatimusten täyttymisestä ja keskittyä oman tietoturvan jatkuvaan parantamiseen.
Selkeä suunnitelma vaatimusten täyttämiseen
Aktivoi teille tärkeät vaatimuskehikot ja jalkauta niiden vaatimukset täyttäviä selkeitä toimenpiteitä.
Uskottavat raportit todisteiksi hyvästä tietoturvasta
Etene tehtävien avulla varmistaaksesi turvallisen toiminnan. Luo ammattimaisia ​​raportteja muutamalla napsautuksella.
AI-avusteiset parannussuositukset
Keskity vaikuttavimpiin parannuksiin Digiturvamallin suositusten avulla.