Organisaation on oltava varovainen asiakkaiden tai ulkopuolisten palveluntarjoajien omistaman omaisuuden (esim. luottamukselliset tiedot, henkilötiedot, materiaalit, komponentit, työkalut, laitteet, tilat, henkinen omaisuus) suhteen, kun se on organisaation hallinnassa tai organisaation käytössä. Organisaation tulisi kuvata yleiset säännöt tätä varten.
Jos asiakkaiden tai ulkopuolisten palveluntarjoajien toimittamaa omaisuutta sisällytetään omiin tuotteisiin/palveluihin, organisaatiolla on oltava prosessi omaisuuden erillistä tunnistamista, todentamista ja suojaamista varten.
Kun ulkopuolista omaisuutta katoaa, vahingoittuu tai muuten todetaan käyttökelvottomaksi, organisaation on ilmoitettava tästä asiakkaalle tai ulkopuoliselle palveluntarjoajalle ja säilytettävä dokumentoidut tiedot tapahtuneesta.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.