1. Without prejudice to the Telecommunication and Information Technology Act or any other related laws, before Processing Personal Data for Direct Marketing purposes, the Controller shall abide by to the following:
2. When sending direct marketing materials to a Data Subject, the identity of the sending entity shall be clearly stated without any anonymisation.
3. In case the Data Subject withdraws their consent for Direct Marketing, the Controller shall immediately stop sending related marketing materials without undue delay.






The organisation must establish and follow a clear, compliant process for sending marketing or awareness materials to individuals, ensuring adherence to data protection and telecommunications laws.






Sopimuksen nojalla käsiteltyjä henkilötietoja, esimerkiksi pilvipalvelua asiakkaille tarjottaessa, ei saa käyttää markkinointi- tai mainontatarkoituksiin ilman tietoja hallitsevan asiakkaan selkeää suostumusta.
Tätä suostumusta ei voi esimerkiksi vaatia tarjotun pilvipalvelun käytön edellytyksenä.
Tämä vaatimus on linjassa yleisten henkilötietojen käsittelyä koskevien vaatimusten kanssa, joissa kaikella henkilötietojen käsittelyllä on oltava selkeä oikeusperusta. Mahdolliset käsittelyt on dokumentoitava normaalisti.






Organisaation tulisi varmistaa, että sopimusperusteisesti käsiteltyjä henkilötietoja ei käytetä markkinointiin tai mainostamiseen ellei siihen ole etukäteissuostumusta rekisteröidyltä.
Suostumusta markkinointiin ja mainostamiseen ei voi käyttää ehtona palvelun saamiselle.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.
.png)