Sisältökirjasto
Energisektor beredskabsbekendtgørelse
§ 72: Håndtering af sikkerhedshændelser

Vaatimuksen kuvaus

Hændelser skal håndteres af den enkelte virksomhed med udgangspunkt i virksomhedens beredskabsplaner med de nødvendige tilpasninger til situationen.

Stk. 2. Virksomheder i niveau 3-5 skal i forbindelse med håndteringen af en hændelse være i stand at indsætte tilstrækkeligt personale og teknisk assistance på alle tider af døgnet, så virksomheden kan opretholde eller genoprette virksomhedens tjenester.

Kuinka täyttää vaatimus

Bekendtgørelse om modstandsdygtighed og beredskab i energisektoren (Danmark)

§ 72: Håndtering af sikkerhedshændelser

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset

Jatkuvuussuunnitelmien määrittely ja dokumentointi

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Riskien hallinta ja johtaminen
Jatkuvuuden hallinta
88
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
Članak 30.1.c: Kontinuitet poslovanja
NIS2 Croatia
2.7: Varautuminen häiriötilanteisiin
TiHL tietoturvavaatimukset
9.10 §: Varmuuskopiointi ja jatkuvuuden hallinta
Kyberturvallisuuslaki
5.2.8: IT service continuity planning
TISAX
1.6.3: Crisis preparedness
TISAX
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Jatkuvuussuunnitelmien määrittely ja dokumentointi
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Joskus yllättävä tapahtuma, kuten tulipalo, tulva tai laiterikko, voi aiheuttaa toiminnan keskeytyksen. Jotta toimintaa pystyttäisiin jatkamaan mahdollisimman pian ja sujuvasti, tehdään jatkuvuussuunnittelua, eli suunnitellaan etukäteen toiminta poikkeustilanteiden varalle.

Jokaiseen jatkuvuussuunnitelmaan sisältyvät vähintään seuraavat tiedot:

  • Tapahtuma, jonka varalle suunnitelma on tehty
  • Tavoiteaika palautumiselle
  • Vastuuhenkilöt sekä liittyvät sidosryhmät ja yhteystiedot
  • Suunnitellut välittömät toimet
  • Suunnitellut toipumisen askeleet

Tapahtuneiden tietoturvahäiriöiden käsittelyprosessi ja dokumentointi

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
104
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
Članak 30.1.b: Postupanje s incidentima, uključujući njihovo praćenje, evidentiranje i prijavljivanje
NIS2 Croatia
9.9b §: Poikkeamien käsittely
Kyberturvallisuuslaki
1.6.2: Management of reported events
TISAX
30 § 3.2° (incidents): La gestion des incidents
NIS2 Belgium
4.4.2: Review identified compromised security measures
NSM ICT-SP
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Tapahtuneiden tietoturvahäiriöiden käsittelyprosessi ja dokumentointi
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Kaikki tietoturvahäiriöt käsitellään johdonmukaisesti, jotta tietoturvaa voidaan parantaa tapahtuneen perusteella.

Häiriöiden käsittelyprosessissa:

  • vahvistetaan raportoitu häiriö (tai todetaan tarpeettomaksi kirjata ylös)
  • dokumentoidaan häiriön tyyppi ja syy
  • dokumentoidaan häiriöön liittyneet riskit
  • käsitellään riskit, mikäli häiriön perusteella niiden käsittelyä täytyy päivittää
  • määritellään ja dokumentoidaan toimenpiteet riskien pienentämiseksi tai päätös niiden hyväksymisestä
  • määritellään tahot, joille on tärkeää tiedottaa käsittelyn tuloksista (myös organisaation ulkopuoliset)
  • määritetään tarve häiriön jälkianalyysille

Jatkuva reagointikyky häiriötilanteisiin

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
1
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
§ 72: Håndtering af sikkerhedshændelser
Energisektor beredskabsbekendtgørelse
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Jatkuva reagointikyky häiriötilanteisiin
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaation olisi määriteltävä ja ylläpidettävä vaaratilanteiden torjuntaryhmää, jolla on selkeästi määritellyt roolit ja vastuualueet. Tämän ryhmän on kyettävä lähettämään riittävästi henkilöstöä ja teknistä apua kaikkina vuorokauden aikoina (24/7) organisaation varautumissuunnitelmien ja kunkin häiriötilanteen erityistarpeiden mukaisesti. Tällä valmiudella varmistetaan, että organisaatio voi ylläpitää tai palauttaa palvelunsa nopeasti minkä tahansa tietoturvaloukkauksen jälkeen.

Häiriöiden hallinta ja vastaamis valmiudet

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
10
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
Artikla 25: Vapaiden ja avoimen lähdekoodin ohjelmistojen tietoturvatodistus
CRA
§ 7: Krav om sikkerhet for tilbydere av samfunnsviktige tjenester
NIS2 NO
§ 19.6.a: Povinnosť riešiť incidenty
NIS2 Slovakia
§ 20.4.d: Riešenie kybernetických bezpečnostných incidentov
NIS2 Slovakia
§ 68: Reagering på uregelmæssigheder i realtid
Energisektor beredskabsbekendtgørelse
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Häiriöiden hallinta ja vastaamis valmiudet
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaatiolla on dokumentoitu prosessi tietoturvahäiriöiden (myös tietoturvaloukkaukset) hallintaa varten havaitsemisesta lopulliseen ratkaisuun. Prosessissa otetaan huomioon kaikki tarvittavat näkökohdat, kuten viestintä asiaankuuluvien sidosryhmien kanssa, ilmoitusvaatimukset ja tekniset lieventämistoimet. Organisaatiolla on tekniset ja organisatoriset resurssit, jotta se voi reagoida asianmukaisesti tietoturvahäiriöihin ja loukkauksiin.

Tietoturvahäiriöiden luokitteluprosessi

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
5
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
1.6.2: Management of reported events
TISAX
RS.MA-04: Incidents escalation and elevating
NIST 2.0
C1.c: Generating alerts
CAF 4.0
§ 20.4.d: Riešenie kybernetických bezpečnostných incidentov
NIS2 Slovakia
§ 72: Håndtering af sikkerhedshændelser
Energisektor beredskabsbekendtgørelse
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Tietoturvahäiriöiden luokitteluprosessi
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaatiolla olisi oltava menettely tietoturvahäriöiden luokittelemiseksi käsittelyn aikana. Häiriö olisi luokiteltava vähintään seuraaviin luokkiin:

  • Henkilöstö
  • Fyysinen
  • Kyber

Tämän jälkeen vaaratilanne olisi luokiteltava sen vaikutusten perusteella esimerkiksi seuraavasti:

  • Ei turvallisuusriskiä
  • Havainto
  • Parannusehdotus
  • Haavoittuvuus
  • Tietoturvahäiriö

Tämän jälkeen vaaratilanteet olisi asetettava tärkeysjärjestykseen vaaratilanteen vakavuuden perusteella.

Häiriöiden hallinnan resursointi ja seuranta

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Riskien hallinta ja johtaminen
Digiturvan johtaminen
27
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
24. Rekisterinpitäjän vastuu
GDPR
7.2.1: Johdon vastuut
ISO 27001
16.1.1: Vastuut ja menettelyt
ISO 27001
5.24: Tietoturvahäiriöiden hallinnan suunnittelu ja valmistelu
ISO 27001
Article 17: ICT-related incident management process
DORA
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Häiriöiden hallinnan resursointi ja seuranta
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Johdon on määriteltävä hallintavastuut ja luotava menettelyt, joilla taataan tehokas ja johdonmukainen reagointi tietoturvahäiriöihin.

Johdon on varmistettava mm.:

  • häiriöiden hallinta on vastuutettu
  • häiriöiden vastaamiseen, käsittelyyn ja raportointiin on dokumentoitu prosessi

Prosessin on varmistettava mm.:

  • henkilöstöllä on selkeä yhteydenottopiste / -työkalu sekä ohjeistus häiriöiden raportoimiselle
  • pätevä henkilöstö käsittelee raportoidut tietoturvahäiriöt tarpeeksi kattavasti

Politiikkaan sisältyviä tietoturvatehtäviä

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset
No items found.

Autamme täyttämään vaatimukset tehokkaasti Universal cyber compliance language -teknologialla

Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.

Tietoturvakehikoilla on yleensä yhteinen ydin. Kaikki kehikot kattavat perusaiheita, kuten riskienhallinnan, varmuuskopioinnin, haittaohjelmat, henkilöstön tietoisuuden tai käyttöoikeuksien hallinnan omissa osioissaan.
Digiturvamallin "universal cyber compliance language" -teknologia luo teille yksittäisen suunnitelman ja varmistaa, että kehikkojen yhteiset osat tehdään vain kerran. Te voitte keskittyä suunnitelman toteuttamiseen, me automatisoimme compliance-osan - nykyisiä ja tulevia vaatimuksia päin.
Aloita ilmainen kokeilu
Tutustu Digiturvamalliin
Aloita ilmainen kokeilu
Digiturvamallin avulla rakennat tietoturvallisen ja halutut vaatimukset täyttävän organisaation. Halusitko kehittää tietoturvan hallintaa yleisesti, raportoida omasta NIS2-valmiudesta tai hankkia ISO 27001 -sertifioinnin, Digiturvamalli yksinkertaistaa koko prosessia.
AI-pohjaiset parannussuositukset ja käyttäjäystävällinen työkalu varmistavat, että organisaationne voi olla luottavainen vaatimusten täyttymisestä ja keskittyä oman tietoturvan jatkuvaan parantamiseen.
Selkeä suunnitelma vaatimusten täyttämiseen
Aktivoi teille tärkeät vaatimuskehikot ja jalkauta niiden vaatimukset täyttäviä selkeitä toimenpiteitä.
Uskottavat raportit todisteiksi hyvästä tietoturvasta
Etene tehtävien avulla varmistaaksesi turvallisen toiminnan. Luo ammattimaisia ​​raportteja muutamalla napsautuksella.
AI-avusteiset parannussuositukset
Keskity vaikuttavimpiin parannuksiin Digiturvamallin suositusten avulla.