Myndigheten ska inom fyra veckor från det att myndigheten identifierat att en it-incident omfattas av rapporteringsskyldighet lämna följande uppgifter (slutrapportering).






Kaikki tietoturvahäiriöt käsitellään johdonmukaisesti, jotta tietoturvaa voidaan parantaa tapahtuneen perusteella.
Häiriöiden käsittelyprosessissa:






The authority informs the relevant parties defined in the legislation without delay about disturbances that have significantly affected the provision of its services.
A disturbance is significant when at least one of the following occurs:
Notifications are to be done step by step according to the descriptions below. In addition, while the disruption is ongoing, the authority must deliver the status updates requested by the relevant parties.
Initial notification (no later than 6 hours after identifying the reporting obligation)
Early warning (at the latest within 24 hours of detecting the disruption)
More detailed notification of disruption (within 72 hours of the disruption at the latest detection)
Final report (at the latest within 1 month of the incident report)






Jos tapaus on vielä kesken, kun loppuraportti pitäisi toimittaa (kuukauden jälkeen), organisaation on toimitettava kuukausittain raportti edistymisestä. Loppuraportti on toimitettava kuukauden kuluessa häiriötilanteen hallinnan päättymisestä.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.
.png)