1. Bistveni in pomembni subjekti pristojni skupini CSIRT nemudoma v skladu s prvim in drugim odstavkom 30. člena tega zakona in nacionalnim načrtom odzivanja iz drugega odstavka 12. člena tega zakona priglasijo vse incidente, ki imajo pomemben vpliv na zagotavljanje njihovih storitev. Pri tem se incident šteje za pomembnega (v nadaljnjem besedilu: pomemben incident), če:
2. Bistveni in pomembni subjekti pri vrednotenju pomembnosti incidenta upoštevajo prizadetost omrežnih in informacijskih sistemov zlasti njihov pomen pri zagotavljanju storitev subjekta resnost in tehnične značilnosti kibernetske grožnje in njenega vpliva na uporabnike ranljivosti ki se izkoriščajo in izkušnje subjekta s podobnimi incidenti. Pri priglašanju iz prejšnjega odstavka upoštevajo izvedbene akte Evropske komisije iz prvega pododstavka enajstega odstavka 23. člena Direktive 2022/2555/EU s katerimi ta podrobneje določi vrsto informacij obliko in postopek priglasitve ter prostovoljne priglasitve in obvestila.
5. Bistveni in pomembni subjekti pristojni skupini CSIRT sporočijo vse potrebne informacije, da ta ugotovi čezmejni vpliv pomembnega incidenta. V primeru pomembnega čezmejnega ali medsektorskega pomembnega incidenta se ustrezna informacija pravočasno sporoči enotni kontaktni točki v skladu s 30. členom tega zakona.
6. Bistveni in pomembni subjekti uporabnike svojih storitev nemudoma obvestijo o pomembnih incidentih iz prvega odstavka tega člena, ki bodo verjetno negativno vplivali na zagotavljanje teh storitev.
7. Bistveni in pomembni subjekti nemudoma uporabnikom svojih storitev, ki bi jih pomembna kibernetska grožnja lahko prizadela, sporočijo vse ukrepe ali sredstva, ki jih lahko ti uporabniki sprejmejo v odziv na to grožnjo. Zadevne uporabnike obvestijo tudi o zadevni pomembni kibernetski grožnji.






Organisaatio ilmoittaa ilman viivästystä lainsäädännössä määritellylle viranomaiselle (CSIRT) merkittävästi palveluidensa tarjontaan vaikuttaneista häiriöistä.
Häiriö on merkittävä, kun vähintään toinen seuraavista toteutuu:
Ilmoitukset on tehtävä vaiheittain allaolevien kuvausten mukaisesti. Lisäksi häiriön ollessa käynnissä organisaation on toimitettava viranomaisen pyytämät statuspäivitykset.
Aikainen varoitus (viimeistään 24h kuluessa häiriön havaitsemisesta)
Tarkempi häiriöilmoitus (viimeistään 72h kuluessa häiriön havaitsemisesta)
Lopullinen raportti (viimeistään 1kk kuluessa häiriöilmoituksesta)






Mikäli organisaation tarjoaman palvelun näkökulmasta on tarkoituksenmukaista, organisaatio ilmoittaa ilman viivästystä palveluidensa käyttäjille merkittävistä häiriöistä, jotka todennäköisesti vaikuttavat negatiivisesti kyseisten palveluiden toimittamiseen.
Häiriö on merkittävä, kun vähintään toinen seuraavista toteutuu:






Kun organisaation palveluiden käyttäjät ovat mahdollisesti alttiina merkittävälle tietoturvauhkalle, organisaation on viestittävä tästä heille sisältäen kaikki mahdolliset korjaustoimenpiteet, joita käyttäjät voivat itse toteuttaa suojautuakseen uhkaa vastaan.
Kun viestinnän selkeyden kannalta on tarpeen, organisaation on sisällytettävä viestintäänsä myös yleisempää tietoa liittyvästä tietoturvauhkasta.






Organisaatio listaa relevantit viranomaistoimijat, joihin on tärkeää pitää aktiivisesti yhteyttä sekä tarvittaessa saada yhteys nopeasti. Näitä viranomaisia ovat mm. kansallisia lakeja toimeenpanevat sekä valvontaa toteuttavat viranomaiset.
Relevantteihin viranomaisiin olisi määriteltävä selkeä yhteyshenkilö, joka toimii yhteyspisteenä organisaatioon.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.
.png)