Co-ordinate and communicate with internal and external stakeholders while managing the incident. This could be the organisations system management team, the executive management, in-house departments and other organisation’s that may be affected by the incident. Organisations should also adopt a media strategy for incidents that may be of interest to the media and wider public.
Organisaatio kehittää ja toteuttaa kriisitoimintastrategian, jolla suojellaan organisaatiota kriisin kielteisiltä seurauksilta ja maineen vahingoittumiselta. Strategian olisi sisällettävä ennalta määriteltyjä toimia, joilla hallitaan julkista kuvaa ja narratiivia sekä lievennetään kriisin vaikutusta organisaatioon.
Häiriötilanteessa viestintää sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa täytyy toteuttaa häiriöön vastaamissuunnitelman mukaisesti.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.