Akatemian etusivu
Ohjeet
Millaisiin yksikköihin työntekijät kannattaa ryhmitellä?

Yksiköt on suunniteltu auttamaan sinua kohdistamaan digiturvaohjeet oikeille työntekijöille.

Luodaksesi uuden yksikön:

1. Klikkaa Organisaation työpöydän vasemmasta reunasta "Käyttäjät ja yksiköt"- alta organisaation nimeä

2. Valitse avautuvasta valikosta "Muokkaa yksiköitä"

3. Klikkaa oikeasta yläkulmasta "Lisää yksikkö"

4. Täytä tiedot ja klikkaa "Lisää"

Sinun tulisi luoda sellaiset yksiköt, jotka tarvitsevat työnsä puolesta erilaisia digiturvataitoja. Yksikkövalinnan ei tarvitse olla identtinen organisaatiorakenteen kanssa, mutta se voi olla sitä.

Esimerkkejä mahdollisista yksiköistä ovat mm.: 

  • Eri osastot, esim. myynti, asiakastuki, IT, henkilöstöhallinto, johtaminen
  • Erilaiset digiturvavastuut, esim. tietojärjestelmien pääkäyttäjät, fyysisten laitteiden omistajat
  • Erilaiset työn piirteet, esim. etätyöntekijä, mobiililaitteen käyttäjä

Liittääksesi työntekijän yksikköön:

  1. Klikkaa Organisaation työpöydän vasemmasta reunasta "Käyttäjät ja yksiköt"
  2. Valitse avautuvasta valikosta "Liitä työntekijöitä yksiköihin"
  3. Napsauta kynäpainiketta oikean työntekijän riviltä muokataksesi työntekijän yksiköitä
  4. Valitse tarvittavat yksiköt ja napsauta "Tallenna"

Sisältö

Jaa artikkeli