Akatemia / Digiturvamallin käyttöohjeet

/

Sisällönhallinta (tehtävät, ohjeet, dokumentaatio)

Millaista lokia Digiturvamallissa tehdyistä muutoksista jää?

Digiturvamallissa tehdyt muutokset lokitetaan. Voit katsella tapahtumalokeja eri tasoilla - pääkäyttäjänä "Kaikki tapahtumat" -näkymästä tai yksittäiseltä kohteelta (mm. tehtäväkortti tai dokumentaatiokortti).

Kaikki tapahtumat -näkymä

Tämä näkymä listaa kaikki tilinne tapahtumat. Voit hakea tapahtumia esimerkiksi tyypin, käyttäjän tai haluamasi aikavälin perusteella.

Eri tapahtumatyyppejä:

  • Henkilöstön ohjeistukset: Ohjekirja-näkymän kautta tehdyt hyväksynnät tai kommentit digiturvaohjeisiin
  • Kommentit: Käyttäjien itse tekemät lisäykset eri kohteiden tapahtumalokeihin
  • Käyttäjähallinta: Uudet, muokatut tai poistetut käyttäjät tilillänne
  • Raportit: Luodut, päivitetyt, julkaistut tai poistetut raportit
  • Sisällön päivitys: Yksittäiseen sisältökohteeseen (mm. tehtävä, ohje, dokumentaatio) tehty muutos
  • Tarkistusvälit: Sisältökohteeseen (mm. tehtävä, ohje, dokumentaatio) tehty tarkistus omistajan toimesta
  • Uuden sisällön luonti: Uuden sisältökohteen (mm. tehtävä, ohje, dokumentaatio) lisäys hallintajärjestelmään

Kohteen tapahtumaloki

Tehtävä, dokumentoitava kohde sekä ohje ovat tärkeimpiä sisältökohteita Digiturvamallissa. Näihin ei voi tehdä muutoksia ilman, että muutoksesta jää jälki.

Löydät näiden kohteiden alta oman Loki ja kommentit -välilehden, josta tähän liittyvät tapahtumat löytyvät.

Tämän näkymän avulla voit myös itse luoda omia lokimerkintöjä esimerkiksi kohteeseen tehdyistä parannuksista tai liittyneistä häiriöistä. Voit myös mainita haluamasi käyttäjän omassa kommentissa, mikäli haluat hänen saavan ilmoituksen kommentistasi.