Tukea Digiturvamallin käyttöön

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Digiturvamallin ohjekeskus / FAQ

Kuinka kutsua ja hallita muita käyttäjiä?

Käyttäjillä viitataan henkilöihin joilla on pääsy hallinnoimaan organisaationne digiturvasisältöjä. Muut ovat Digiturvamallin näkökulmasta "työntekijöitä", jotka esimerkiksi hyväksyvät ohjeistuksia botin välityksellä.

Digiturvamallia voi käyttää joko verkkokäyttöliittymän tai Microsoft Teamsin kautta.

Käyttäjän rekisteröityminen Teamsin kautta:

  1. Asenna Digiturvamalli-sovellus Teamsiin
  2. Navigoi sovellukseen ja klikkaa "Organisaation työpöytä" -välilehteä
  3. Klikkaa "Vahvista" tunnistautuaksesi Microsoft-tunnuksella
  4. Klikkaa "Pyydä pääsyoikeutta" 

Tämä synnyttää uuden käyttäjän ja pääsyoikeus annetaan, kun pääkäyttäjä on hyväksynyt pyynnön Digiturvamallin kohdasta Organisaation työpöytä -> Asetukset -> Odottavat pääsyoikeuspyynnöt.

Microsoft Teams tarjoaa mahdollisuuden myös asentaa sovellus kerralla kaikille käyttäjille "app setup policyn" avulla. Voit toki myös lähettää ohjeet sovelluksen asentamisesta esim. viestinä sopivan tiimin keskustelussa.

Käyttäjän kutsuminen verkkokäyttöliittymässä:

  1. Klikkaa "Asetukset" vasemmasta valikosta Työpöydällä
  2. Valitse "Käyttäjät"
  3. Kirjoita sähköpostiosoite kenttään listan alapuolella ja klikkaa "Kutsu uusi käyttäjä"

Muita saman teeman artikkeleja

Oletko valmis aloittamaan?

Aloita kokeilu tai varaa demo.