Miksi antaa palautetta?
- Palautteen antaminen parantaa ohjeita: Palaute tarjoaa mahdollisuuden parantaa ohjeiden laatua ja toimivuutta. Antamalla palautetta voit huomauttaa asioista, jotka vaikuttavat epäselviltä tai ehdottaa parannuksia.
- Parempi käytettävyys: Ohjeet ovat tarkoitettu antamaan tukea ja opastamaan työntekijöitä tietoturvan parantamisessa. Palaute auttaa ohjeiden tekijöitä tekemään niistä käyttäjäystävällisempiä.
- Relevanttius: Jos joku ohje vaikuttaa vanhentuneelta, palaute auttaa tekijöitä pitämään ohjeet päivitettyinä.
- Työntekijöiden osallistuminen: Antamalla palautetta työntekijä voi aktiivisesti osallistua koko organisaation tietoturvan parantamiseen.
Miten palautetta voi antaa?
Kun työntekijä on lukenut ja merkannut ohjeen hyväksytyksi, voi ohjeesta antaa palautetta.
![](https://cdn.prod.website-files.com/598018950db7de00013e6432/649d6716870debef5ba32dd8_Screenshot%202023-06-29%20at%2013.33.09.png)
Palautetta annetaan valmiilla kategorioilla, jotta palautteen anto olisi mahdollisimman sujuvaa. Palautetta voi kuitenkin myös antaa kirjallisesti.
![](https://cdn.prod.website-files.com/598018950db7de00013e6432/649d673577fdd6f05ee832a0_Screenshot%202023-06-29%20at%2013.33.23.png)
Mistä pääkäyttäjä löytää palautteet?
Palautteet löytää ohjeen omistaja Organisaation työpöydältä. Omistaja voi lukea palautteet, merkata ne hyväksytyksi ja kehittää ohjetta palautteen pohjalta.
![](https://cdn.prod.website-files.com/598018950db7de00013e6432/65b74c1016be9284e373591d_Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202024-1-29%20kello%208.52.30.png)
Palautetta tai kysyttävää?
Jos sinulla on lisää kysyttävää, tiimiimme voi olla yhteydessä chatin kautta tai sähköpostitse tiimi@digiturvamalli.fi. Otamme myös mielellämme vastaan palautetta Digiturvamallin käytöstä.